اینترنت اشیا

برنامه های کاربردی اینترنت اشیا چیست؟

برنامه های کاربردی SaaS IoT آماده کسب و کار

برنامه‌های هوشمند اینترنت اشیا، برنامه‌های نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS) از پیش ساخته شده‌اند که می‌توانند داده‌های حسگر اینترنت اشیاء گرفته‌شده را از طریق داشبورد به کاربران تجاری تجزیه و تحلیل و ارائه کنند. ما مجموعه کاملی از برنامه های کاربردی هوشمند IoT داریم. برنامه های کاربردی اینترنت اشیا از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های حسگر متصل در فضای ابری استفاده می کنند. با استفاده از داشبوردها و هشدارهای اینترنت اشیاء بی‌درنگ، شاخص‌های عملکرد کلیدی، آمار میانگین زمان بین خرابی‌ها و سایر اطلاعات را مشاهده می‌کنید. الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری ماشینی می‌توانند ناهنجاری‌های تجهیزات را شناسایی کرده و هشدارهایی را برای کاربران ارسال کنند و حتی راه‌اندازی رفع خودکار یا اقدامات مقابله‌ای پیشگیرانه را ایجاد کنند. با برنامه های کاربردی اینترنت اشیا مبتنی بر ابر، کاربران تجاری می توانند به سرعت فرآیندهای موجود برای زنجیره های تامین، خدمات مشتری، منابع انسانی و خدمات مالی را بهبود بخشند. نیازی به بازسازی کل فرآیندهای تجاری نیست.

چند راه برای استقرار برنامه های IoT وجود دارد؟

توانایی اینترنت اشیا برای ارائه اطلاعات حسگر و همچنین فعال کردن ارتباط دستگاه به دستگاه، مجموعه گسترده ای از برنامه ها را هدایت می کند. در زیر برخی از محبوب ترین برنامه ها و کارهایی که انجام می دهند آورده شده است.

ایجاد کارایی جدید در تولید از طریق نظارت بر ماشین و نظارت بر کیفیت محصول.

ماشین‌ها را می‌توان به‌طور مداوم تحت نظارت و تجزیه و تحلیل قرار داد تا از عملکرد آنها در محدوده تحمل‌های لازم اطمینان حاصل شود. همچنین می‌توان محصولات را در زمان واقعی برای شناسایی و رفع نقص‌های کیفیت بررسی کرد.

بهبود ردیابی و “حصار حلقه” دارایی های فیزیکی.

ردیابی به کسب و کارها این امکان را می دهد که به سرعت مکان دارایی را تعیین کنند. حصار حلقه به آنها این امکان را می دهد تا مطمئن شوند که دارایی های با ارزش بالا در برابر سرقت و حذف محافظت می شوند.

از ابزارهای پوشیدنی برای نظارت بر تجزیه و تحلیل سلامت انسان و شرایط محیطی استفاده کنید.

پوشیدنی‌های اینترنت اشیا به مردم امکان می‌دهد تا سلامت خود را بهتر درک کنند و به پزشکان اجازه می‌دهند تا از راه دور بیماران را تحت نظر بگیرند. این فناوری همچنین شرکت ها را قادر می سازد تا سلامت و ایمنی کارکنان خود را ردیابی کنند که به ویژه برای کارگران شاغل در شرایط خطرناک مفید است.

بهره وری و امکانات جدید را در فرآیندهای موجود هدایت کنید.

یکی از نمونه‌های آن استفاده از اینترنت اشیا برای افزایش کارایی و ایمنی در لجستیک متصل برای مدیریت ناوگان است. شرکت‌ها می‌توانند از نظارت ناوگان اینترنت اشیا برای هدایت کامیون‌ها در زمان واقعی برای بهبود کارایی استفاده کنند.

فعال کردن تغییرات فرآیند کسب و کار

نمونه‌ای از آن استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا برای دارایی‌های متصل برای نظارت بر سلامت ماشین‌های راه دور و ایجاد تماس‌های سرویس برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است. توانایی نظارت از راه دور ماشین‌ها همچنین مدل‌های جدید کسب‌وکار محصول به‌عنوان خدمات را امکان‌پذیر می‌کند، که در آن مشتریان دیگر نیازی به خرید محصول ندارند، بلکه هزینه استفاده از آن را پرداخت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *